dissabte, 20 de setembre del 2014

Qüestions de desenvolupament breu




  1. ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.

Tot i que no podem establir una relació causa - efecte és cert que avui en dia és imprescindible per poder aconseguir una millora social i econòmica cal tenir un bon coneixement tecnològic i científic; és a dir un país amb un bon coneixement tecnològic i científic no està garantint un progrés econòmic i social de forma automàtica, però el que sí que és garantia absoluta és el fet contrari: un país/societat/àmbit... que no tingui un bon coneixement tecnològic i científic i vagi progressant en ell no podrà oferir mai un progrés econòmic i social.


  1. ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?

La neutralitat ideològica no la dóna la fonamentació científica de la tecnologia, sinó qui i com en fa ús d’ella.


  1. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.

No sempre. Tenir present les TIC sí que és aconsellable i moltes vegades enriquidor, però no té per què ser imprescindible. Amb la quantitat de recursos existents avui en dia seria massa angoixant i absorbent haver de tenir-los sempre presents tots. Hi ha molts recursos, fem servir quants més millor. És cert que aquestes noves tecnologies ens donen molta millora visual, rapidesa, múltiples opcions... però no per això hem de deixar de banda altres recursos més “manuals”.


  1. ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?

Immediatesa: la gent ho vol tot pel moment i avui en dia aquesta rapidesa es  pot aconseguir gràcies als recursos que tenim: mòbils, internet, ordinadors...
Molta informació per molta gent: tot i que de segur que als ciutadans se’ns controla bastant la informació que arribem a tenir, amb les xarxes socials, internet, blogs... el ciutadà normal rep molta més informació que la que li era possible assolir fa uns anys, on els mitjans de comunicació clàssics (premsa-ràdio-televisió) eren els únics transmissors.
Anonimat: amb internet i les xarxes socials s’ha creat la figura anònima, que pot opinar i dir el que vol sabent que ningú sap qui és realment.



  1. Defineix en una frase la Tecnologia Educativa. Digues quin és el seu objecte d’estudi.

Tecnologia que es fa servir per millorar i optimitzar el rendiment del triangle interactiu de l’educació: mestre/alumne/contingut


  1. Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement

Transmissió de coneixement: t’explico com funciona i com s’ha de fer una tasca, superviso i vaig corregint el resultat.
Construcció del coneixement: et demano una tasca i et dono les eines (o no) per tal que descobreixis com s’ha de fer, es va tutelant el desenvolupament de la tasca i els petits resultats, no només el final.

  1. Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".

Nosaltres formem part del context i el context ens forma com a persones, per la qual cosa aquest ens afecta al llarg de la vida, i en la construcció del coneixement també.

  1. ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i  posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?

No, fins ara no he vist la necessitat ni la finalitat.


  1. Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?

Els meus coneixements són a nivell d’usuari i sense haver rebut preparació prèvia, per la qual cosa sé fer allò que he necessitat al llarg de les meves activitats. Instal.lar, iniciar l’exploració (a nivell d’usuari, no de programació) i tasques senzilles no em suposen gaires problemes, gestionar apunts digitals no ho he fet mai i trobo que serà interessant aprendre-ho.






  1. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: ___8___
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: ___8___
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ____10____
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: __2___
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: __5___
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __5___
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: ____2___
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: ___10___
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: ___6_____
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: __8______


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada