divendres, 17 d’octubre del 2014

SÍNTESI DEL DEBAT



A) IDEA PER REFLEXIONAR:

“És per això que des de les escoles s’ha de començar a fer un treball a fons de remodelació en la manera d’enfocar les sortides professionals ja que els estem preparant per a treballar en feines que ben segur que ja no existiran i que hauran sortit de noves.”
La Gracia Sonia Jiménez amb aquesta frase m’ha fet reflexionar sobre què s’ensenya a les escoles i la importància que se li dóna, quan realment no és el QUÈ (que segurament d’aquí a uns anys seran continguts obsolets) sinó el COM per tal que els nostres alumnes siguin capaços d’ammotllar-se a la realitat que es trobaran, incerta si la mirem amb el prisma d’avui en dia. Tal i com diu Ken Robinson, les escoles d’avui en dia estan pensades per un model econòmic que ja no és vàlid (només hem de veure la crisi mundial existent avui en dia), i amb la formació que els estem donant als nens i nenes busquem la uniformitat: tots asseguts, tots callats, tots obeint... som capaços de portar una classe on nens i nenes estiguin treballant per interessos? Amb eines que ells dominen més que nosaltres? Si no som capaços d’adaptar-nos nosaltres mateixos, com volem transmetre’ls la plasticitat que hauran de tenir en un futur si volem que se’n surtin?


B) AUTOVALORACIÓ

La valoració que faig de les meves aportacions és la següent: he participat en quatre ocasions (més aquesta de síntesi) en dues carpetes diferents: carpeta 2 “La ciència i la tecnologia a l’escola”, fil canvis i carpeta 4 “La intel.ligència en la nevera” en el fil de fractura digital. Les aportacions les he fet en color verd segons requeria la postura tecnodeterminista i he intentat argumentar segons el model de Toulmin, marcant en negreta la tesi i en subratllat les premisses. Els meus missatges han intentat seguir el fil del debat menys en la meva primera aportació, que a l’obrir jo mateixa el debat no podia contra argumentar a cap company. Els missatges s’han fet en dies alterns, separats segons marcaven les premisses del debat. A l’hora de redactar els meus missatges m’ha costat força, doncs m’ha tocat defensar la postura en la que no hi crec, sóc més aviat sociodeterminsta i em tocava defensar el bàndol contrari, tecnodeterminista; així, en el moment de contra argumentar em costava trobar defensa contra aspectes que comparteixo, però això també m’ha ajudat a reflexionar i a situar-me, finalment, en una postura més central.

C) COMPANY A DESTACAR

Per les seves participacions destacaria a la Gracia Sonia Jiménez, on aboga per una reflexió interna des de les escoles en general i des dels mestres en particular per tal que s’adaptin a les circumstàncies reals que està demanant la societat d’avui en dia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada